Frisk start på 2018

Jeg vil starte årets første blogg med å ønske alle ansatte og studenter velkommen tilbake etter en velfortjent juleferie! Nå i uke 3 er kanskje det en litt utdatert hilsen, men likevel på sin plass siden regulær undervisning først kommer i gang denne uken.

Ved starten av et nytt semester er det også kjekt å få bekreftet nok en gang at studentene skal møte et av de beste utdanningsmiljøene i landet.

Forrige uke annonserte Olav Thon Stiftelsen at to av fem nasjonale priser for fremragende undervisning i år går til dyktige og engasjerte professorer ved vårt fakultet! Gratulerer til Atle Rotevatn og Helge Drange for vel fortjente priser!

Forrige uke hadde fakultetsledelsen et to-dagers planleggingsmøte i Øygarden. Dette blir et spennende år hvor vi skal jobbe hardt for blant annet å:

• Gjøre utdanningsprogrammene våre mer attraktive og relevante
  • Ta imot 50-60 ekstra IKT-studenter fra høsten av
  • Virkeliggjøre planene for kompetanseklyngene vi er involvert i (klima, marin, teknologi)
  • Være klar til ny utlysning av sentre for forskningsdrevet innovasjon (SFI) og andre viktige virkemidler for forskning til høsten
  • Utvikle ny økonomimodell for fakultetet

Jeg synes det er betryggende at fakultetet har mange svært kompetente personer som kan bidra til at vi når målene våre. Jeg tok bilde av noen av dem under en pause i Øygarden. Smilende fjes tyder på at de ikke lar seg skremme av litt brottsjø i vest!

Fra venstre: Gunnar Larsen (seksjonssjef, personalseksjonen), Harald Walderhaug (prodekan for utdanning), Asbjørn Leirvåg (kommunikasjonsrådgiver), Birthe Gjerdevik (kst. studiesjef), Kari Nordvik (rådgiver, forskning), Elisabeth Müller Lysebo (fakultetsdirektør). (Foto: Helge K. Dahle)